18 dagar kvar…

Jag varnar innan ni läser för detta inlägg, för jag skriver bara för att jag är sjuk och uttråkad. Därför jobbar jag lite med att fixa till bloggen inför den underbara resan. Äntligen fick jag till rätt format på den fina headern som Moa Larsson ritat åt mig.

Jag valde ju att återuppliva denna gamla töntblogg för att jag skulle omfamna vem jag varit och är och inte skämmas för den forntida versionen av mig själv. Men det gick inte, jag skämdes, så jag rensade lite. Jag tog inte bort några inlägg, men jag rensade i kategorier och etiketter och sånt. Och om någon skulle gå tillbaka i tiden och läsa det här gamla dravlet så ber jag om ursäkt på förhand. Jag är äldre nu.

Fast å andra sidan – måste man be om ursäkt för att ett blogginlägg är helt meningslöst dravel? Är inte de flesta blogginlägg som skrivs det? Dagboksanteckningar i hopp om att någon annan ska bry sig om ens tankar.

Min nedräkningswidget säger mig att det är 18 dagar kvar och jag börjar bli redigt nervös. Jag har aldrig rest själv förut. Jag har definitivt aldrig rest själv så länge (80 dagar eller nåt sånt tror jag det skulle bli). Jag har ju planerat så att jag ska träffa en massa folk, men det finns massa luckor i planeringen – helt medvetet för jag vill lämna det lite öppet, men det gör mig också nervös. Jag tänker ungefär dagligen att jag ska bli mördad, rånad och våldtagen av något methhead på en greyhoundbusstation i Ohio (någon sa till mig att hela Ohio var som i Gummo typ). Jag har på förhand ångest över hur mycket pengar jag kommer spendera, trots att jag sparat pengar till detta. Ibland tänker jag att jag ska skriva ner mina resplaner i detalj här, sen tänker jag – vem bryr sig – är det inte roligare att läsa när det väl händer? Typ att jag ska vara popcorn girl på en freak show i Detroit.

Lite andra funderingar jag har är: Ska jag skriva bloggen på svenska eller engelska när jag väl kommer iväg? Jag kanske får en massa nya vänner i USA som vill läsa om mina härliga äventyr? Eller?????

En annan fundering jag har är av utseendemässig karaktär: alla vet ju att man blir tjock i USA. Och jag har kämpat som ett as hela året för att gå ner i vikt. Som mest var jag nere på minus nio kg, men nu är jag på minus 7,5 igen. Detta är inget jag har pratat om jätteöppet, inget jag har hymlat med heller, men det är ju så jävla tabubelagt med vikt. Det är fult att vara tjock, det är fult att vilja gå ner i vikt, det enda som duger är naturligt smal typ. ANYWAYS… Det är 5:2 jag har kört med – och hur fan ska det gå när man är ute och reser? Ska jag kanske bara skippa frukost eller lunch konsekvent hela resan för att få samma effekt? Jag vill inte gärna gå upp de där kilona igen. Någon som har idéer eller tips?

Nu tänkte jag bjussa på två bilder på mig – före och efter viktnedgång – i samma outfit. Det känns som att det är på tiden, sånt som man gör på bloggar. Det är Bengtster Design som tagit båda, den ena i december 2013 och den andra i maj 2014 (ungefär då jag gått ner 9 kg)

Foto: http://www.bengtsterdesign.se

Foto: http://www.bengtsterdesign.se

12 thoughts on “18 dagar kvar…”

    1. Jag vill inte gå ner mer i vikt. Jag vill inte gå upp det jag redan har gått ner. Och jag ville gå ner för jag kände att min kroppstorlek hindrade min rörlighet bl.a. Jag vägde 77 kg, nu väger jag 69,5. Det är ju en positiv grej egentligen, men som jag skrev är det ju så tabubelagt med vikt – åt två håll.

  1. åh du kommer ha så kul signe! jag var en sväng på västkusten för några år sedan, och träffade så sjukt mycket fina människor. Jag blev amerikanar-frälst 🙂

    skriv på engelska röstar jag på, om du känner att du kan uttrycka dig bekvämt i det språket. Det blir nog många fler läsare under din resa 🙂 Du borde trycka upp en t-shirt med din blogadress och pr:a medans du rullar runt 😉

  2. Beroende på vart i USA du kommer befinna dig kommer det finnas olika utbud på käk. I de stora städerna har du ju möjlighet att käka bättre än om du befinner dig i friterat-land. Men min syster har bott i USA i 11 år och hon är i bättre form än någon jag känner. Försök träna regelbundet, ta en joggingtur eller ett 20-minuterspass på hotellrummet så kan du äta vad du vill sedan. Och ett hett tips är att köpa egen frukost och äta på rummet. Går du ut för att äta frukost blir det lätt lite flötigt 🙂

    Det ska bli spännande att läsa om dina äventyr 🙂 Ses vi i Dallas i december?

  3. Fy satan vad coolt! Det kommer att bli asbra och du kommer att utvecklas som fan, både som spelare och person! Amerikanare är gästfria så utnyttja! [fast kanske inte av random methhead på Greyhoundstation].

    Har lyckats befrienda dig på FB, därför hittade jag hit.
    Kommer du på ngn mer träning innan du drar?!

    /Alpha. [tror jag kommenterar från min gamla avlagda blögg, men det var enda sättet…]

Kommentera

