Jag gör som Jesus

Guds son tyckte alltid att man skulle vända andra kinden till. Det har jag gjort idag och det känns förbaskat gött. Att förlåta och gå vidare är som guld, myrra och rökelse för själen. Så här sitter jag med min gudomliga själ efter en helvetesvecka. Nu får det vara nog med bibliska metaforer.

GI:andet har gått bra för den som undrade, jag tycker mig redan se strålande resultat. Jag GI-ar och cyklar, det är allt jag gör hittills. I skrivande stund sitter jag och väntar medan mina GI-frallor jäser. Det är typ bara olika sorters frön i dem, och morötter. Kan bli gott kanske? Det enda problemet jag ser med min GI-diet för tillfället är alla festliga helger som kommer framöver om jag ska ha vit månad. Redan ikväll rycker det i sprittarmen och imorgon ska jag gå och se Pen Expers på Sticky Fingers (alla som läser detta borde också göra det). Där kommer jag absolut ha längtan efter alkoholen. Men, en amazing bod’ kommer inte av sig självt.

Jag funderade idag på när jag blev en sån friskus egentligen. Jag är inte sån av naturen, men nu har jag slutat röka, inte dragit ett bloss sedan nyårsafton (superklyschigt ja, men jag tog ett bloss då, egentligen slutade jag 8 december). Så ja, nu erkände jag också för mor och far, eftersom de brukar läsa min blogg att jag rökte någorlunda regelbundet förut. Men jag kan erkänna det eftersom jag slutat nu. Jag håller också på med den här GI-grejen och cyklar och planerar att inte dricka alkohol. Vad hände med den härliga femtonåringen som tjuvrökte och smygdrack, åkte moppe överallt, åt en tallrik glass efter skolan varje dag och ändå hade en amazing bod’? Puts väck!

Jag är medveten om hur tråkig och självcenterad min blogg är, men jag ser den mer som en dagbok och om någon orkar läsa det jag skriver ser jag det bara som en ren bonus. Någon dag, då jag känner mig intellektuell och har något vettigt att skriva om världen kanske jag gör det, men tills dess får det vara min publika dagbok.

Jag återkommer en annan dag och berättar om vår C-uppsats tänkte jag. Och kanske om Magasinet Publik. Så tills dess – håll till godo!

Kommentera

