G.I. Jane

Så! Nu låser jag upp min blogg, för jag har fått sommarjobb och det var ju därför jag låste den. Alltså för att jag skulle söka jobb. Jag har även fått praktik på SR i Jönköping och fått VG på tentan som jag missade när jag var i Australien. Allt går vägen och är tippentoppen. Förutom en sak. Kroppshyddan. Den ger mig klyschig ångest och fjortiskänslor om hur ful jag är.

Så därför börjar jag mitt nya liv som G.I.Signe. Det kan tyckas ytligt och dylikt, men nu jävlar ska jag gå ner i vikt. Jag har gått upp så mycket på sistone, helt oförklarligt. Jag skyller på mina gener. Så jag har nu införskaffat en bok som heter ”6 kilo på 6 veckor” med en massa recept och andra käcka GI- grejer. Det blir spännande att se om det kommer att funka. Bland annat kommer den här sexveckorsperioden innebära alkoholstopp.

Det är inga problem för mig egentligen, jag insåg ändå i helgen att jag hatar krogen. Jag och Lars gick ut för att dricka en drink för att fira vår excellens (alla de där fantastiska sakerna jag listade ovan), men vi blev båda sura över att det var så dyrt och så mycket annat skitfolk runtomkring, högljudda, ute efter lite könsumgänge. Det är göttare att sitta hemma och tjura, tycker vi, och då kan man ju faktiskt skippa alkohol och dricka te eller något annat töntigt.

Min nya fräscha livsstil kommer dock att innebära problem en specifik gång. Den 2 april, då jag planerar en fet b’day bash. Och även kommer det att kosta på att köpa alla lyxiga matvaror som GI-dieten innebär. Typ getost och dyrt granatäpple. Men smakar det så kostar det och jag har efter många om och men insett att en amazing bod’ får man inte gratis. Vi hoppades och önskade det i Australien medan vi inmundigade deep fried mars bars (oförklarlig viktuppgång?), men det är inte sant. Vill man vara fin får man lida pin. Carpe diem.

Nu ska jag dokumentera min buk och om 6 veckor ska det jämföras. Då hoppas vi på fantastiska resultat. Fram tills dess – lite kolhydrater och mycket C-uppsats och många promenader. Det fixar jag! Ty allt som jag vill ha, det ska jag också få. Jobb, praktik, amazing bod’ osv. osv. i all oändlighet.

2 thoughts on “G.I. Jane”

  1. vi har också den boken! fick den av svärföräldrarna som provat och rekommenderade den så varmt att de köpt ett ex till oss också 🙂

    glöm inte bort att du är både snygg och asbra!

Kommentera

