Blast from the past

Att ha varit borta i fyra ar och komma tillbaka och vilja catcha up med alla som bor har. Deras liv har gatt vidare, for mig har Yarrawonga varit en fantasiplats som inte har forandrats sen jag var har. Alla ar 18, ar vanner med varandra och bor har.

Det stammer inte. Och sa kommer jag som ett spoke fran datiden och tror att allt ar som forr. Det ser ut som forr, for mig sa kanns det som forr. Jag irriterar mig pa Barb som forr. Hon ar for snall, hon vill for val, hon tror att hon kanner mig for bra. Det blir for mycket. Och sa kan man egentligen inte vara sur pa nagon som vill sa val. Men sa ar hon sa konstig. Det arga tvattinlagget skrevs innan jag insett att tva av mina saker faktiskt forsvann i den tvatten och ingen vet vart. Det ar valdigt konstigt. Synd att det var en favorit.

Idag intervjuade jag Shaun om livet som varit sen jag akte. Det var svart. Det blev nog inte en san bra intervju, men jag fick prata med honom i alla fall. Det var nog enda sattet.

Imorgon aker jag harifran igen. Och kommer nog aldrig mer tillbaka. Jag har sa manga olika kanslor om allt det har och vill bara fa ner det pa prant, men det gar inte. Jag maste fa ner dem, hur ska jag annars kunna gora ett lyssningsbart radioprogram om atervandandet? Hur formulerar man de forvirrade kanslorna jag kanner, med ljud som nagon vill lyssna pa? Jag tanker mig en enda lang ambience. White noise.

Naja. Intervjuer ar gjorda, inspelningar av ljud lika sa. Pratorna far jag skriva nar jag kommer hem. En gjorde jag pa taget. Men kanslorna ar for forvirrade av hela det har atervandandet. Jag minns sa manga trakiga stunder ocksa, kanner manga gamla ilskor, samtidigt som jag minns allt det fina, all gladje och godhet. Men tvatten ar och forblir borta och Barb beter sig valdigt underligt sen jag fragade om hon hade sett nat. Sa det ar val som forr.  Eller jag vet inte. Jag ska sluta skriva nu. Jag far ingen klarhet i nagonting. Funderar pa att intervjua Barb. For att forsoka formedla kanslan hon formedlar.

Aaah, kanslor. Forsvinn. Jag vill bara njuta. Men det hade val inte ens gatt utan kanslorna. For jag har sa mycket myggbett som ar sa svullna, sa som bara jag kan fa det. Och sa ville en kokainpaverkad bekant fran forr kyssa mig. Och det var inte njutbart heller. Inte for att han forsokte, men han skrev det till mig i ett sms. Han har tydligen en soft spot for accents. Jag som trodde att jag pratade australiensisk engelska.

Hej da alldeles for langa och forvirrade inlagg, en dag kommer jag ha anvandning av dig, for radiomaking.

Pusspuss

3 thoughts on “Blast from the past”

  1. Ja! Intervjua Barb ocg Daryl!! Det blir intressant. Fråga om hur du var och låt det andra komma fram själv.

    Känslor är bra

  2. Hej gumman. Var inte orolig. Allt du skriver är intressant.Just för alla de där känslorna som finns med. Puss.

Kommentera

