I’m back again in Yarrawonga

Efter vansinnigt mycket mat och otroligt lite julstamning i Narre Warren North och Upper Beaconsfield (dar vi var pa poolparty pa juldagskvallen och blev serverade drinkar i bubbelpoolen av tjejen som bjudit in oss mamma) sa akte vi till Yarrawonga pa annandagen. Har ar det sig likt, men det har vuxit. Himlen ar densamma dock, den syns overallt, man behover inte ens titta uppat for att se pa stjarnorna pa kvallen. Southern Cross, Karlavagnen och Orion upp och ner.

Som sig bor gick vi till the Ski Club nastan det forsta vi gjorde. Dar fanns en stor del av mina gamla vanner, hemma igen over jul, acklig alkolask inmundigades och det sades en del I’m so excited. Mestadels fran mig. Ash Blake bokade in oss for pedikyr pa sin nyoppnade beauty salon. Hon var ocksa excited. Stace var kortare an jag mindes och Lauren lika trevlig som forr. For ett tag trodde jag att jag var 18 igen, men jag intalade mig sjalv att jag ar aldre och visare nu.

Nagon som inte var aldre och visare var Barb och Daryls nya svenska. Ett 16-arigt blont bombshell som hangde med oss ut med hjalp av ett italienskt falskleg. Jag trodde aldrig att jag skulle ga ut med en 16-aring, men det gjorde jag alltsa och jag fick till och med tillfalle att saga ”du kommer forsta nar du blir aldre”. Ett tecken pa min alderdom och vishet.

Nu sitter jag i mina gamla vardforaldrars backyard och solar och bloggar. Det kanns helt naturligt. Barb, liksom alla andra skammer bort oss for mycket, men inga nej i varlden kan fa henne att sluta. Daryl ar glad att se mig och de sma pudlarna skaller lika mycket som forr.

Jag tror mitt radioinslag kommer bli toppen. Jag har stora planer. Men jag undviker att skriva de saker jag tanker ta upp dar, for att inte spoilera storheten i det.

Philippa halsar till alla er, mina trogna lasare. God jul i efterskott och god fortsattning.

Kommentera

