Det gar battre nu

Jag smsade Shaun dagen innan jag satte mig pa planet och berattade om mina och Philippas Australien-planer. Jag fragade om han ville ses under var vistelse har. Han svarade inte. Sa nu har jag istallet dromt mystiska drommar om honom varje natt sen vi kom hit. Det ar bara tva natter, men anda. Men om det ar enda sattet jag kan traffa honom pa, sa far det val vara sa. Trakigt ar det i alla fall.

Igar var jag som sagt sjukt bakfull. en acklig blandning av bakfylla och jetlag resulterade i en mycket improduktiv dag. Vi tog oss forvisso in till stan och promenerade lite langs South Bank, men det var val det. Idag mar jag battre dock, sover fortfarande kass och aptiten ar obefintlig, men det beror snarare pa jetlag.

Philippa verkar ha klarat sig battre, hon kan sova langre an till 5am. Det kan inte jag, sa nu sitter jag har i den arla morgonstunden och bloggar pa Kates mammas dator, genom fonsterna syns grona vidder, hastar och kullar. Det ska tydligen bli den vataste sommaren sen 70-talet den har sommaren, sa det ar faktiskt gront i Melbourne. Sist var det gult, men nu ser har frodigt ut.

Men vatan ar ocksa lite trakig. Det ar ca 20 grader, mulet och blasigt som fan, som vilken svensk sommar som helst. Men det blir val battre snart. Forhoppningsvis. Vi gjorde iordning ett lite mindre provisoriskt schema for var resa igar kvall. Det blir inte Perth langre, det var for dyrt, men val Brisbane i 4 natter, och sa blir det Yarrawonga, Great Ocean Road, Geelong, Phillip Island, Summadayzefestival och kanske mer Yarra om jag kanner att 4 dagar ar for lite, som det ar sagt att vi ska vara dar nu. Vi far se. 5 veckor kanns bade oandligt langt och alldeles for kort. Hur ska vi hinna gora allt vi vill pa den har tiden?

Det aterstar att se – folj bloggen med spanning om ni vill veta mer.

Kommentera

