It’s a beautiful morning!

30 timmar senare var vi vid varldens ande.

Kate och hennes pojkvan Paul hamtade upp oss pa Tullamarine, vi akte hem till Kate och drack for mycket alkohol, Aussie style sa att saga. Jag kraktes, som jag sa ofta gor i samband med alkohol nu for tiden, gick och la mig och vaknade sedan kl 05.30 australisk tid. Konstig blandning av att vara bakfull, jetlaggad, pigg och trott samtidigt, men nu ar jag i alla fall vaken.

Det luktar som jag minns det har, och later som jag minns det. Faglarna sjunger vackrare, syrsorna och grodorna kvaker och knarrar mer harmoniskt. Det ar sa jakla gott att vara tillbaka.

Vara planer ar extremt losa, vi ska planera lite mer idag – nar det blir Yarrawonga, om det blir Perth osv. Och skaffa ett aussie phone number, sa att man kan ringa folk utan att hela varlden gar bankrutt.

Borjade spela in radio pa fyllan igar, fick sallskapet att prata rasism ratt in i micken, med horlurar pa, otroligt engagerade. Vi far se vad det blir av mitt reportage.

Nu ska jag ata nat. Hors snart igen.

2 thoughts on “It’s a beautiful morning!”

  1. Ha det bra. Jag tänker på er båda, men mest på dig. Det är härligt med resor. Imorgon Verpan för O+mig.

Kommentera

