From New York, with love?

”Hej fina Signe. Så klart kommer jag posta detta från GBG, men just nu är jag på flygplatsen i NYC. Vi har haft det sjukt bra, har lyckats att undvika alla sevärdheter och istället träffat människor. Vi hart sovit på taket till ett squat house, varit med när några vi träffade sände punk-radio, varit på svartklubb och många spelningar. Ses på spinning! Puss!”

Torsdagen den 16 september fick jag detta vykort. Postat dagen innan i Göteborg, med svenskt frimärke. Ingen avsändare. Kortets motiv är den klassiska I ❤ NY, fast på svart bakgrund och med vit text. Texten är skriven som en spiral, den bildar nästan ett äpple. Jag vet inte om det är medvetet eller ej. Jag känner inte igen handstilen.När vykortet damp ner i mitt brevinkast var det vikt på mitten, på längden.

Jag känner inte vad jag vet någon som nyligen varit i New York. Jag har de senaste veckorna gjort diskreta förfrågningar och spanat på Facebook efter det stora NYC-albumet. Utan resultat.

Vem är du fantastiska människa som har skickat det här vykortet? Din handstil är snygg, men slarvig. Du verkar ha haft en fantastisk vistelse i New York och det känns som att du skriver till mig. Du spelar på helt rätt strängar. Svartklubbar, punkradio, squats, spelingar – I NEW YORK. Det låter som en resa jag vill göra! Du skriver att vi ses på spinning, jag går ju på spinning, men inte med någon. Och jag går aldrig till samma grupp två gånger typ. Det bara blir så, det är inte ett medvetet val. Så det kan inte heller vara någon i en spinninggrupp. Där vet inte heller någon vad jag heter. Du kallar mig ”Fina Signe”, det gör inte ens min pojkvän. Mitt hjärta smälter. VEM ÄR DU?

Är det bara en drift med mig? Eller menade du att skicka till en annan Signe Oskarsson? Det känns inte så… Jag vill ha svar. Den som kan ge uppgifter som gör att jag närmar mig svaret kommer att belönas. Hur vet jag inte än.

3 thoughts on “From New York, with love?”

Kommentera

