15 dagar på 11 dagar

Nu är det över! Festfixandet och radiokursen. Det har varit tre ljuva veckor, som egentligen inte var tre utan förkortade.

Jag, Emy, Maddis och Karin har arrat insparken för ettorna och en stor fest för alla journaliststudenter. Den festen var i torsdags och var finalen på vårt insparksarrangerade.  Igår var jag bakfull utav bara helvete. Jag vet egentligen inte ens varför jag skriver om det här, det är vansinnigt ointressant. Jag antar att det är någon slags förklaring till bloggtorkan.

Jag har haft sjukt kul. I skolan, efter skolan. Jag har knappt sovit och knappt ätit. Jag har varit radioreporter, radioproducent och tekniker, jag har sålt biljetter, köpt stora mängder mat, babblat politik och F!, köpt vin för flera tusen kronor, gjort bort mig inför klasskompisar, pratat om ”livet” och känslor med folk jag inte känner, spelat laserdome, haft hattfest och bjudit på vegetariska tacos. Och jag har inte mått så här bra på länge.

Nu är radiokursen slut och snart har valet varit, nu blir det press och förmodligen fyra år till med borgerlig regering och SD i riksdagen. Men de senaste tre veckorna har varit bra. Jag hoppas att Freddie Reinis och kompani inte tar det ifrån mig. Jag hatar när jag blir så där hatisk. Jag vill vara lycklig och stressad jämt. Och så vill jag att F! kommer in i riksdagen också.

Kommentera

