Ångest och skräck

Det är ledorden för morgondagens sändning av radio JMG på 94,9 Mhz (Göteborgs Närradio). Har man inte radio, eller inte bor i Göteborg kan man lyssna live på webben på www.gnf.nu (det kommer inte gå att ladda ner i efterhand).

Sändningen börjar kl 14.10 och håller på till 16.00. Klockan 14.00 sänder nyhetsgruppen i min klass nyheter och det kan vara nog så lyssningsvärt det också. Men nog om dem – mer om mig.

Jag är producent. Det är skitkul. Jag kan inte sluta vara producent, fast jag åkt hem. Jag sitter här och tänker producenttankar. Jag svarar: ”Ja, det är din producent” i telefon och talar oerhört snabbt men välartikulerat och tydligt. Ja, ni förstår. Men skit i det med. Jag tänkte promota programmen jag producerar.

Program 1: Skräck och rädsla.

Inslag om skräckfilm, skräckspel och black metal. Dödslars intervjuas av Björn i min klass i egenskap av metalexpert. Livegäst i studion är Jessica Nordlander, downhillcyklist. Hon kommer att prata om rädsla i förhållande till extremsport och vad som driver henne. Det blir även ett inslag om vad barn är rädda för, och om vad Samir var rädd för som barn. Krönikor och läskiga ljud. Musik ansvarar jag ytterst för. Jag kan lova att vi får höra obehagliga saxofonsolon från min älskling Jessie Evans.

Program 2: Ångest

Jag har gjort ett reportage om Sonny, som har levt ett helt liv med Social fobi, som nu är en offentlig person i Svenska Ångestsyndromssällskapet. Det blir också medium och flygskräck. I flygskräcksinslaget hörs bland annat Robert Rocchio, som är far till min kusin. En ångestpanel kommer sitta i studion och prata vardagsångest. Krönikor om den lilla privata tramsångesten kommer att erbjudas. Musiken är jag återigen ytterst ansvarig för. Temat blir även där ångest. Men all musik handlar ju om ångest, så ni vet inte alls vad ni har att förvänta er.

Var goda och lyssna. Imorgon kl 14.10 smäller det.

Medverkande i programmen är: JAG – Signe Oskarsson, Karin Dofs, Nina Blazevic, Lillieanne Johansson, Samir Yusofi, Björn Alm och Robin Harrysson

Kommentera

