Wäj aut wässst

Jag har inte slutat att hata, tro inte det. Min värld är mörk och jag ogillar det mesta. Med ond bråd bitterhet kan man förstöra, bryta sönder och rista djupa repor och sprickor i allt. Även i det allra finaste som finns.

I morse när jag skulle hämta ut mitt funktionärsarmband till Way Out West stod jag i kön och tittade på alla funktionärer som skulle checka in. Så jävla indie. Fan vad alla är indie. Tillgjorda och pretentiösa. Oäkta. Jag hatade dom. Sen fick jag mitt armband.

Reklamen som går för Way Out West är olidlig. Sättet subban som annonserar festivalen pratar på irriterar mig: ”wäj aut wässst”. Fy fan!

Egentligen vill jag inte ens gå på festivalen längre, men jag har ju redan bekräftat att jag ska volontära och dyker man inte upp får man böta 2000 kr. Det är inte värt 2000 kr att INTE gå på festivalen. Så jag kan lika gärna se dom få artister jag tycker är någorlunda bra, som jag står ut med ljudet av.

Det bästa med Way Out West är bokstäverna WOW. De kan betyda så mycket. Förutom festivalnamnet givetvis Word of Warcraft, men det absolut bästa är ett rykte som gick på Lars högstadieskola:

Geri Haliwell, Ginger Spice från den eminenta popgruppen Spice Girls, skulle enligt Jönköpings 15-åringar år 1998( eller när det nu var, Det låter rimligt med 1998) ha tatuerat in ett W på varje skinka. Så att det stod WOW när hon särade på dessa. Fint. Jag önskar att det vore sant. Världen skulle vara en vackrare plats då.

2 thoughts on “Wäj aut wässst”

Kommentera

