IHateU

Jag har blivit hatisk. Vad som började som ironiska skämt har blivit allvar. Förr skämtade jag när jag kallade random person för något så fult och fördömande att jag inte ens vågar skriva det i min blogg. Nu vet jag inte längre. Jag tror att jag menar det jag säger. Jag blir bitter när jag går på stan; sur på alla uppstyrda människor med sommarledighet och fräsch solbränna med pengar att fika och shoppa. Jag förargar mig över konsumtion och materialism och låtsas att jag är bättre än någon annan. När jag själv går in i en affär för att köpa något blir jag förbannad över all ful skit som finns. Jag blir vansinnig på att den fula skiten inte klär mig och att man måste ha anorexi för att passa i något. Jag hatar mig själv för att jag inte har anorexi. Jag hatar anorexi. Jag hatar min kropp för att jag gått upp i vikt och jag avskyr att träna för att bli av med den. Jag tycker musiken och käckheten vissa friskisledare utstrålar är så värdelös att det enda som gör att jag orkar fortsätta är hatet.

Jag tycker att vissa bekanta till mig är så korkade att jag blir irriterad bara jag tänker på dom. Jag måste påpeka detta för Lars och klaga och förstöra hans ickehatiska tillvaro. Jag avskyr korkade människor, men irriterar mig på ”intellektuella”. Jag hatar att jag inte har några riktigt närstående vänner, vilket jag egentligen väldigt sällan har haft. En bästis eller så, men samtidigt förstår jag varför jag inte har det när jag är så fylld av hat. Det lär ju inte finnas många människor som inte stämmer in någonstans på min långa hatlista.

Sån är jag nu för tiden. Äcklig och osympatisk. Vidrig och elak. Jag skulle kunna fortsätta tjata om allt förskräckligt som finns i världen, men jag hinner inte för jag är på Friskis och mitt hatpass indoor walking börjar om 10 min.

6 thoughts on “IHateU”

  1. Håller med om Celine, han är bra. Rekommenderar annars en hund att gå promenader med, så kan du börja ogilla hundägare…Saknar också en sur och lite grinig jympaledare, avskyr att höra glada meningslösa tillrop till dålig musik. Idun är hatar alla hundar utom pudlar och taxar och hon lider inte av det…

  2. jag hatar spanska och italienska utbytesstudenter. jag hatar att jag inte vet vad jag vill gora med mitt liv. jag hatar att jag inte vagar. att jag ar feg. jag hatar att jag ar radd for doden. jag hatar att jag kanner mig aldre an jag ar.jag hatar att jag ar arg ofta. jag hatar att alla tror att jag har anorexi nar jag inte har det. jag har bara varit tillgiven de kacka ledarna pa indoor walking passen. varit kack och kampat for det.

    jag ar ocksa full av hat.
    men jag forsoker att inte tanka pa det sa ofta.

    bra att du ska aka till australien.
    jag orkar inte gora egen gravlaxsas. jag hatar att jag inte orkar.

    puss

  3. Signe! Vad jag känner igen mig i ditt hatande, så här har jag upplevt världen hela mitt liv. Efter att ha läst det här inlägget vill jag bli din bästis!

    /Påsbill

Kommentera

