Snagges heta kändissommar

En sån stjärnspäckad sommar har jag aldrig varit med om tidigare. För några veckor sedan var jag på Blomstermåla i Särö med Jens Lekman och idag tränade jag på Friskis&Svettis med Klara Zimmergren (från Mia & Klara). Hon hade tillochmed en Airedaleterrier taturead på armen (om Boss nu var en Airedaleterrier). Jag ville bara skrika ”brååå” åt henne när hon hoppade upp och ner på step-brädan, men jag höll mig. Det hade kanske varit förolämpande?

Jens autograf bad jag om, då det var något av ett stort ögonblick för mig, eftersom han är anledningen till att jag slavar i 24 h åt Way Out West. I mitt tycke är han den bästa svenska artisten.  Klara tilltalade jag inte ens. Jag stod ungefär 1 meter bakom henne, såg svetten rinna ner längs hennes rygg och såg hennes snärtiga armar vifta i luften till Shakira. Men jag vågade inte, hon såg arg och sammanbiten ut – svor lite när det blev för tungt på styrkedelen.

4 thoughts on “Snagges heta kändissommar”

  1. ett stort ögonblick på veterinärprogrammet var när förebilden till klaras hundcoach föreläste om träning och uppfostran av hundar. Det var smärtsamt jobbigt att hålla sig från att säga brååå när hon tackade för sig.

    1. Åh, jag förstår att det var stort. Större än jympa med Klara, måste ju självklart ett möte med den riktiga Görel vara. Var hon lik sin nidbild?

Kommentera

