Hemma igen… och L’s återkomst

Under de gågna dagarna har jag kommit på säkert sjuhundra saker jag velat skriva om – då och genast. Men nu är det för sent. Allt är förbi och jag orkar inte återuppleva den sista härliga veckan i Frankrike med alla dess tankar just nu. Jag anlände i Trelleborg efter en resa från Travemünde i morse och åkte 30 mil direkt till jobbet. Ikväll har jag packat upp, fixat och grejat med mina pryttlar och imorgon ska jag jobba igen. Snart och så småningom kommer jag kanske att berätta något om hettan i Paris, uteliggaren som låg i en upplyst port och runkade, hororna som tog Lars på röven och de många milen till fots på kyrkogårdar, bland flott arkitektur och alla pauser med glass och öl på uteserveringar. En annan gång. Kanske.

L. Den knäppa damen med hunden har hört av sig, via SMS tack och lov. Hon var arg. Badboy D hade skvallrat om att jag snackat skit om henne. Jag sa som det var, varför jag gjort det och vad jag tyckte om henne. Hon svarade något konstigt och sen hörde jag aldrig av mig igen.  Jag lär slippa henne nu för all framtid. Jag hoppas verkligen det. Dessvärre bor jag typ 50 m från henne. Hela det här har genererat mig en massa ångest. Jag vet inte varför. Jag står för att jag tycker hon är otrevlig, knäpp och manipulativ. Det är kanske det att det är jobbigt att såra någon. Jag tror inte hon har det så lätt egentligen. Men som Lars så klokt sade på engelska: if you play with fire, you get burnt. Eller nåt sånt sa han och jag antar att det stämmer. Note to self: snacka inte skit. Jag tog bort sms-konversationen för att jag inte skulle kunna lägga upp den här. Nu ångrar jag det lite, men det var ju det där med eld och bränna sig. Jag slipper gärna igen.

Lars åker till Toronto imorgon och intervjuar Iron Maiden. Då åker jag ut till mami o papi och blir ompysslad och tvättar all vår tvätt och städar vår skitiga bil. Jag kommer förmodligen att bli rastlöst snabbt och då är sannolikheten stor för att jag gör något av de 409 bilderna och otaliga berättelserna från mitt fabulösa liv.

Hej då!

Kommentera

