Utelåst och kissnödig

Skit! Hade skrivit jättelångt och jättebra och så ringde telefonen och allt försvann! Jag är utelåst efter ännu en söndag spenderad i Borås. Lars är och hämtar lägenhetsnyckeln som glömdes i bilen. Det är i alla fall soligt på trappan där jag sitter och väntar i min etnoklänning med händer på både byst och stuss.

Tydligen så har mitt bloggande om Borås djurpark genererat ett antal besökare ur min bekantskapskrets. Man kan tycka att de borde ge mig betalt för den fina reklam jag gör. Man får tycka det. Det är okej!

En av de jag (och i och för sig Dödslars också, men det här är min blogg och därför får jag äran) har lockat dit är Jon, Lars bror, som valde att fira sin 33-årsdag på Borås tropikhus, därav min anledning att åter besöka Borås – denna metropol mellan Göteborg och Jönköping. Sköldpaddan Afrodite, ska nämligen kanske flytta dit och hela familjen Martinsson inklusive respektive var där för att checka läget. Jag tror inga beslut fattades. Afrodite blir kvar i Jönnet i alla fall en sommar till.

Snart kommer nog Lars med nycklarna – då får jag gå in och kissa och sedan greja med blommorna på min balkong. Blomsterbönor. Krasse. Vitlök.

Sen börjar ännu en hård veckas studier, men snart är det sommarlov och då drar vi på roadtrip till Frankrike. Hurra!

OBS- det är inte Afrodite på bilden, utan Papphammar, en lädersköldpadda som bodde på tropikhuset i Borås

Kommentera

