Blaj

Long time no blogg som man brukar säga i IT-världen. IT står för informationsteknik. Visste ni det?

Det blir mycket plugg nu för tiden. Har varit med min fantastiska grupp (Karin, Klas och Mira) varje dag i två veckor nästan och jobbat med ett gräv om Göteborgs häkte. Vi började med stora visioner och fantastiska planer, drömmar om publicering och berömdhet. Men istället för att gräva oss fram till allt detta grävde vi vår egen grav. Men vi har i alla fall jobbat hårt.

Idag ska vi börja skriva artiklarna om våra stora upptäckter. Mest brainstormar vi på whiteboarden och inser gång på gång att vi inte har ett smack. Jag gjorde den stora intervjun igår…. NOT… som Borat skulle ha sagt. Jag ”konfronterade” Christer Krohn, häkteschef i Göteborg med noll och nada. Jag frågade bland annat om scientologer fick träffa sina heliga män i häktet och varför man inte hade ett säkerhetshäkte i Borlänge. Nu får vi vinkla på hur synd det är om Göteborgs advokater – stackarna som inte får ha manschettknapparna på sig i häktet och ta av sig skorna och gå i strumplästen på det smutsiga golvet.

L. har slutat ringa mig, jag ska få mina pengar av henne på fredag och sen hoppas jag att jag slipper henne i framtiden. Dom ringer mig inte från svartjobbet heller. Det gör inget. Jag lever och är glad. Snart ska jag äta sushi igen, det känns som att det har blivit min basföda. Hippt. Chickt. Modernt. Fast jag har hört att libanesiskt är det nya sushi.

Anledningen att jag bloggar nu är just att gruppen är iväg och köper sushi till oss, men någon måste vakta grupprummet. Jag har inget att säga med andra ord. Därför slutar jag nu. So long!

Kommentera

