Jag måste åka till Australien

I kaffeångesten och sömnlösheten efter alldeles för många koppar under dagen insåg jag att det Elsa sa är sant. Carpe diem är det löjligaste uttryck jag vet – men om en person i världen skulle vara carpe diem så är det Elsa. Hon inspirerar och motiverar. Jag är så glad att hon är hemma från Barcelona nu, och nästan lika glad att hon har kommit in på Rhode Island School of Art och ska iväg snart igen.

Under en underbar hemma-hos-Elsas-föräldrar-fika-med-Pattan-och-Elsa avhandlades diverse ämnen. Politik, andlighet, strippor osv.osv. Klassiskt tjejsnack. Boring för alla utomstående. Men Elsa ”carpe diem” Rosengren sa till mig att jag inte måste stanna här bara för att jag har pojkvän om jag vill ta mig iväg, om jag vill uppleva hela världen nu så ska jag göra det ändå. Älskar Lars mig som han säger så finns han kvar.

Jag tänkte inte så mycket på det då, men nu – i sömnlösheten och kaffeångesten som sagt – insåg jag: jag måste åka till Australien. Det har gått fyra år sedan jag var där. Jag har vänner där. Vänskaper jag vill vårda – saker jag vill uppleva igen. Jag måste tillbaka innan det har gått fyra år till. Så jag tänker åka. Jag tänker vara borta hela december och komma tillbaka lagom till starten av termin 3. Det jag missar av termin 2 får jag ta igen. För jag måste tillbaka innan det är för sent. Kosta vad det kosta vill(nästan)!! Hoppas Philippa följer med mig.

Nu när jag har skrivit det här kanske jag kan somna.

Laddar upp lite bilder från dagen för den sugne:

Elsita

Snagge

Pattan

Dödslars framför övergivet hus vi hittade på hundpromenad med iDun. Vi lånar henne mest hela tiden nu för tiden.

iDog på bakgården till spökhusi

5 thoughts on “Jag måste åka till Australien”

  1. tillbaka blogg.
    hej snagge.
    jag har just atit ihjal mig sjalv, extrem frukost koma, check.
    bra beslut, bra insikt, jag borjar kanna detsamma, inte med australien, eller jo visst skulle jag vilja aka dit, men att man inte maste begransa sig till den plats dar den man alskar ar.
    jag vill nog egentligen inte vara har i dublin, det finns ju en anledning till att jag har flyttat fram och tillbaka minst tva ganger tidigare. fan. rob ar sa himla feg, han vagar inte lamna, fast det ar det han vill och borde. han ar for radd. arbetarklass. jag vet, det later hemskt men det ar sant. hur hans foraldrar uppfostrat honom och satt press pa honom. dom bryr sig inte om hur han mar, bara han har ett jobb. mig bryr dom sig inte heller om. senast igar forsokte morsan knacka alla mina drommar och mal i livet. kul liv. annu battre att jag maste bo har for att vi inte har nagon egen lagenhet. eller jobb. jobb har jag iofs om jag vill men det ar med robs chef och jag vet inte om jag vill jobba for henne. whatevaaa. life is a bitch. och jag vet inte om jag ens vill vara har.
    fan.
    tack for lanet av din blogg, behovde bara fa ut lite skit.
    och signe, jag fattar situationen med L. man vill ju inte vara lika dum och otrevlig sjalv.
    hoppas allt e guld och grona skogar. kramkram

  2. Jag tycker Elsa har fel. Den man älskar skall man vara med. Om man är borta för länge är man ego och visar att kärleken kommer i andra hand. Bättre då att resa och uppleva saker tillsammans. Om jag inte hoppat av lumpen och åkt efter Malin till Australien hade vi säkert inte varit gifta och med barn idag tror jag. Iofs så är 1 månad helt ok(6 veckor var jag ju i Tanzania.) men det är ändå lite tråkigt för man längtar att ens tjej skall vara med. Så försök få med dig Lars ”Down under”är mitt råd.

  3. A working class hero is something to be.
    Well they’ve tortured and scared you for twenty odd years,
    Then they expect you to pick a career,
    When you can’t really function you’re so full of fear

    (J. Lennon)

Kommentera

