Jag klarade biffen och kom hem med potatis

Det gick fina fiskars att arbeta igår!

Crazy mothafucka L. var inte där, men det var D. en tjugoårig arbetargosse från Kållered. Och som han arbetade – hårt och effektivt. Och som han pratade om facket. Det kändes som från en svunnen tid.

Middagssällskapet bestod av 40 personer som spelade någon slags rollspel. De höll tal om någon greve som inte fanns, diskuterade mordgåtor och pratade löjligt som vore de adelsmän- och kvinnor. Men de var nöjda med mig trots att jag hällde ut rödvin på den vita bordsduken och en kommenterade ”hade det här hänt på grevens tid hade hon åkt ut direkt”.

Efteråt kom hon fram till mig och sa: ”det var bara en del av rollspelet”, det var jättekul när du spillde vin.

När badboy D. frågade hur det kom sig att jag hade fått jobb där, sa jag att L. hade fixat. Det märktes tydligt hur populär hon var bland de anställda och hur meriterande han ansåg det vara att jag var där i egenskap av hennes vän. Så jag förklarade snabbt att jag inte kände henne, att hon svarat på min annons på grannar.se och sen frågat om jag ville extrajobba och att jag tyckte att hon var lite konstig.

När jag sagt ”lite konstig” var det som att jag öppnat en kran. D. spydde sedan galla över L. i de resterande 4 timmarna av arbetspasset. Jag tycker lite synd om L. jag tror inte hon har några vänner. Men hon får skylla sig själv.

Vid arbetspasset slut fick jag ta med mig vad jag ville av överbliven mat. Så jag kom hem med två stora lådor potatisgratäng, en stor bukett rosor som stått på ett bord, fyra bitar god kladdkaka och två flarror vin. Gött! Nu ska jag ringa the boss och hoppas att jag får betalt i pengar också.

4 thoughts on “Jag klarade biffen och kom hem med potatis”

      1. Ett citat bara. Ett eko från 70-talet när det bara fanns svart och vitt. Grått var ännu inte uppfunnet!

  1. Kanske inte skall skvallra för mycket om vad andra tycker om L på din blogg. Du kan ju stå för det du tycker men dom jobbar ju under henne och kan råka illa ut om hon eller nån som känner henne läser det och skvallrar. Dom har ju ingen makt över din blogg och förväntar sig nog inte att det skall bli ofentligt. Tänk efter vad som kan hända med saker på nätet, du har ju själv suttit i fel ände av det.

Kommentera

