Ögonbryn

Finns det något jag blir provocerad av, så är det taskigt plockade ögonbryn. Alltså inte att man inte plockat ögonbrynen, det är jag helt okej med. Jag gör det inte själv. Nej jag tänker på alla dessa brudar som plockar och gör det så jävla dåligt. Sluta genast upp! Ni sabbar bara för er själva, och för mig. Det är inte snyggt med 3mm tunna ögonbryn i en perfekt halvcirkel 2 cm över själva skallbenet innan ögonhålan, vad det nu kan tänkas heta.

Igår fick jag nämligen höra att jag liknade en tjej, så jag kollade förstås upp henne på Facebook och så hadehon såna där bryn. Jag blev typ ledsen, eller jag blev faktiskt ledsen,men jag var full så det räknas inte. Men jag vill inte förknippas med såna ögonbryn, aldrig någonsin, hur snygg den här bruden än skulle varit om hon inte gjort två triumfbågar över ögonen…

Sen finns det ju de som rakar av ögonbrynen och målar dit helt nya. Det finns olika varianter av det. Återigen halvcirkelformade tunna linjer, men även kladdiga bajsbruna eller blålila som ser ut att vara gjorda med läppstift och inte ens liknar ögonbryn. Vad fan är meningen när det ändå ser ut som skit? Kan någon förklara?

Blev texten konstig ursäktar jag mig med att jag skriver från iPhonen, medan jag väntar på Pen Expers som packar ihop sina speldon i min bil. Sen bär det av på ytterligare festligheter och 30- års kalas.

Här kommer lite skräpbilder från igår. Den första är från kön till Nöjesguidenfesten på topshop med gratis alkohol och 20% rabatt. Jag drack bara, jag köpte inget. Den andra är från spelningen på svanen. Håll till godo.

Kommentera

