Dan före dopparedan

Jag spelar alldeles för mycket The Sims igen. Jag fastnar, men tycker inte ens att det är roligt. Idag har jag typ enbart spelat Sims och bakat till mitt kalas imorgon.

Muffins och en kladdkaka som inte blev kladdig, så jag gjorde mint-icing och påskade till den istället. Kul kul! Oroar mig lite för det här kalaset. Har bjudit typ 90 pers på facebook. 20 attending, 22 maybe attending. Jag vet inte vad det är med mig, men jag tänker att typ ingen ska komma. Att jag kommer att uppleva århundradets största kompis-fail. När jag var typ 15 så räckte det att man sa till kanske 10 pers att man skulle ha fest, då kunde man vara säker på att minst 50 dök upp. Det var tider det.

Ett annat orosmoln på min festliga födelsedagshimmel är att det ska bli som i Fucking Åmål. Alltså – där står jag med hela min buffé med kakor, chips, godis och gurkstänger med dipp och så kommer bara en tjej, i rullstol och med mittbena och har med sig en Date Robyn. Eller i alla fall något åt det hållet. Visserligen skulle jag bli glad för en Date Robyn – men jag känner den där ångesten, som om allt kommer bli ett fatalt misslyckande. Jag vet inte varför. Kanske för att det var länge sen jag hade en uppstyrd fest.

Inte en enda påskkärring dök upp idag, dessvärre. Jag hade faktiskt laddat med godis. Nåja, det får gå till min festliga födelsedagsbuffé istället. Jag hade tänkt träningscykla när jag ändå var hemma förresten, men jag har snaskat kakor, choklad och godis istället. Dumt. Kanske blir det en liten morgoncykel imorgon. Planen är att jag ska gå ner fem kilo till den 4 juni – min skolavslutning. Jag tänkte i och för sig inte börja förrän efter helgen. Då blir det noll läsk, noll godis, noll bröd. Fan vad svårt! Men nu jävlar blir det beach ’10. Har tillochmed önskat mig ett gymkort i födelsedagspresent.

Kommentera

