Hund, katt, seriemördare

Jag ger det här med bloggen ett försök till. Eftersom jag inte har några läsare förstår jag inte ens varför. Jag drömmer väl om det här med läsare. Att skriva saker folk tycker är roliga. Jag funderar lite på att pdf:a mina skoltexter och ladda upp dom här till publicering för den intresserade. härnäst ska vi göra en uppgift om kommuner, en personresearch och rättegångsprotokoll. Spännande läsning för dig Philippa?

Fast det jag tänkte diskutera idag var inget av de där sakerna egentligen. Av någon anledning inbillar jag mig att jag måste uppdatera om mitt o-skrivande och mina studier. Skittråkigt ju.

Jag är kattvakt nu. Eller just NU sitter jag i skolan, men mina föräldrar är bortresta så jag bor ute i Särö med en 18-åring. Katten är alltså en gammal kärring numera, fortarande söt – men otroligt jobbig. hon skriker om nätterna. Hela natten höll hon mig vaken med sitt evinnerliga jamande. jag provade allt -tömde  kattlådan, försökte släppa ut henne, gav henne fil, lät henne ligga under mitt täcke, men hon slutade inte med sitt senila hägljudda jamande. När jag var tvungen att gå upp vid 7 gick hon och la sig, rullade ihop sig och somnade…. svin! katt!

På hundfronten har jag något helt annat att meddela – jag har blivit helt besatt. jag är inne på blocket flera gpnger om dagen och tittar på hundar till salu. Jag läser på, ringer folk och diskuterar raser och är ständigt på gränsen till att köpa en hund. Jag har inte råd. Jag är egentligen en kattmänniska. Jag är lat. Jag tycker hundar luktar illa. Ändå är jag så otroligt frestad av en liten rackare, terrier eller dansk/svensk gårdshund.

Sist men inte minst så var jag med i debatt om Thomas Quick, med Thomas Quick på telefon igår. Sveriges mesta seriemördare… Eller? Jag sa inget och syntes inte så mycket, men jag ska sätta det i system att gå dit – bli känd som den snygga och smarta tjejen och sen få jobb på SVT. Bra plan!

2 thoughts on “Hund, katt, seriemördare”

  1. Jag tycker det är härligt att du skriver! Hellre kvalitet än kvantitet. Men sen så får det ju inte gå för länge mellan gångerna…

Kommentera

