En typiskt hipp Stockholmshelg! Eller?

Efter en hård vecka med kombinerat jobb och plugg tog jag, Lars och en kille som heter Oskar bilen upp till Hufvudstaden. När vi anlänt skildes vi alla åt på Söder – typiskt hippt – och tog oss till var sin plats. Min plats var Kocksgatan, där Philippa bor sedan några månader tillbaka.

Jag skyndade mig till Philippa, klädde på mig mina fräckaste kläder och sminkade mig alldeles för mycket och lämnade sedan Ph med sina studier. Philippa ska bli socialantropolog förstår ni. Jag tog mig istället till Gröndal (med betoning på A:et i dal och inte Ö:et i grön, som jag, som den arma göteborgare jag är trodde) för att träffa Eliina och sedan gå på Debaser slussen.

Allt gick bra, jag blev full förstås, somnade nästan på Debaser, men piggnade till, träffade Lars och var nöjd med kvällen.

Sedan började misären:

Lördag morgon: På väg tillbaka till Philippa tappar jag min mobil under mycket konstiga omständigheter. Puts väck! inget mer med det.

Lördag lunch: Käkar veganlunch på Chutney på Söder. Hippt, très Stockholm och allt det där. Har bestämt mig för att inte låta mobildebaklet förstöra min hippa helg. Efter inmundigat veganskt tar jag och Philippa oss till Armémuseum för att se på Miss Landmine, som har varit så omdiskuterat. Utställningen visar sig vara en smärre besvikelse, men det var kul att testa gevär och se ett FN-visitkort med texten: I’m a United Nations solider, I would like to sleep with you tonight. If you don’t want to, please give me the card back, as I don’t have too many

Sen fortsätter helvetet: Jag och Philippa käkar hallonpaj. Dumt – vi hade fullständigt glömt bort larmet om de polska dödshallonen. Till drack jag förstås en stor latte, Philippa tog en te. Efter hallonen åker vi hem till Philippa igen, med en nysnattad Cosmopolitan från fiket (Philippa hetsade mig att ta den till henne), kastar i oss nästa Stockholmsballa outfit och går på trettioårsfest på Pet Sounds Bar. Där dricker vi lite för mycket alkohol och käkar hallontårta – ÅH NEJ!

Från hallonen tar vi oss sedan till Stureplan i hopp om att se lite folk från Paradise Hotel, men icke! Istället bjuds vi på drinkar av Philippas storasysters kompis och blir jättefulla, utan att ha sett varken Cimon, Anderas eller Jackie.

Jag spyr i taxin på väg hem, Philippa spyr när vi gått av taxin. Tack och lov spydde jag ut genom taxidörren och inte i taxin, för det hade kostat mig 3000 istället för 50. Vi fortsätter att spy några gånger under natten och mår sådär på söndagen. Men vid 15.00 när jag ska hem så känner jag mig okej.

Söndag, 19:00 – jag och Lars kommer till Jönköping, käkar middag med hans föräldrar och är rätt trötta, så vi går och lägger oss tidigt. Jag ska till skolan på måndagsmorgonen, så vi måste komma iväg vid 8.

Måndag, 08:00 – Den gubben gick inte. Jag vaknar med världens illamående. Förstår inte varför, tror att jag har en tvådagars bakfylla. Sen börjar jag kräkas. Jag får inte i mig en tugga mat och kräks så fort något luktar illa. Funderar en kort stund över om jag äg gravid. Vid ungefär tredje spyan kommer jag på – HALLONEN!!!

Sen dess har jag mått skit fram till nu, kan fortfarande inte äta, men kan dricka nyponsoppa. För dig som inte förstod: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6801955.ab

Philippa mår också dåligt nu och hon är inte heller bakfull längre, jag lovar.

Ja, så kan en hipp Stockholmshelg sluta. Men jag är glad ändå.

Kommentera

