Plugghelvetesdöden!

Igår tog Lars lärarexamen, då drack jag ett glas rödvin och två glas mousserande vitt vin (med vingummikaraktär). Det har förföljt mig hela dagen. Jag dricker ju i stort sätt ALDRIG alkohol nu för tiden så jag blir bakis på vad jag tidigare förmodligen bara hade kört bättre bil av att dricka av. Så hade jag i alla fall sista lektionen i min litteraturvetenskap och fick ut hemtentan som jag ska sitta med hela helgen fram tills klockan 15.00 prick på måndag (kommer den 15.01 är den underkänd). Hemtentan måste förövrigt vara rättad och godkänd på tisdag kl 09.00 för att jag ska komma in på journalistprogrammet, som jag klarade provet med god marginal på och är behörig på så fort poängen är inne.

I alla fall – den här helgen är helt jävla sämst på alla sätt.

  • Lars tog som sagt examen igår – firande både idag och igår
  • Lars fyller år imorgon…
  • Alla har roligt – jag har tråkigt.
  • Jag saknar att umgås med vänner och hatar att jag BARA alltid tänker på antingen Lars eller studier.

För övrigt så var jag bjuden av Lars klasskompis på den där festen han är på nu. Men han svarade att jag inte kunde komma och berättade inte ens för mig att jag var bjuden, så jag fick reda på det på omvägar och nu är jag lite, lite småsur. Alltså, jag kunde inte komma – men jag hade gärna fått bestämma det själv. Jag har ändå inte fått så jävla mycket pluggat ikväll liksom.

Jag har sett på Let’s dance och blivit lite förtjust i Marcus Birro. Jag har stordiskat och bakat en födelsedagskaka till det odrägliga födelsedagsbarnet som förmodligen kommer hem full om några timmar och väcker mig ur min välbehövda studiesömn.

Men på den positiva sidan fick jag i alla fall VG på min skrivkurs. Och även G+ på den där debattartikeln jag friserade över jul. En annan bra sak är att jag har klippt mig, så nu har jag samma frisyr som mor min igen. Hyr lyckas jag alltid med det konststycket egentligen?

Nästa vecka blir en bra vecka också. JMG, trevliga get-togethers, inflyttningsfest, skruva upp hyllor och lampor och el och förhoppningsvis kan jag och Lars (larslarslarsblablabla) hämta våra akvariefiskar hemma hos Camilla. Nu ska jag sluta svamla och återgå till svenska författare ingen någonsin har hört talas om.

Tjofräs! Testar det här med att ladda upp bilder också. Här är en bild på mig och gissa vem genom vårt akvarium.

Kommentera

