Internet

Hej! Jag har inte sysslat så mycket med den där bredwebben på sistone. Jag har sedan jul gått helt upp i studier och flytt, vilket förmodligen har varit bra för mig, för nu är jag ikapp med plugget och det är inte så fasligt mycket kvar att göra i lägenheten längre. Eller det blir ju aldrig klart och vi är fortfarande långt därifrån, men nästan alla grejer vi redan hade har i alla fall fått sig en plats. Högst på listan över saker som behöver införskaffas är gardiner och gardinstänger och hatthylla/klädhängare till hallen. Vi behöver också borra lite och sätta upp grejer, dra el och dylikt.  Lägenheten är stor och fin som sagt, men det finns inte ens ett eluttag i varje rum. Däremot finns telefonjack. Smart!

Jag har inte heller haft någon lust till att sitta vid datorn, jag tror det är en sund sak. Men nu har jag gjort så mycket idag att jag var helt tom i huvudet och kunde inte hitta på något mer, så det fick bli internet. Och så skämdes jag över att jag inte skrivit här, konstigt eftersom ingen läser.

Jag har fått mitt schema för journalistlinjens första månader nu. Mycket schemalagd tid och inte så mycket att läsa. GÖTT! Under hösten har jag ju haft raka motsatsen. Det blir några get together-grejer i början av kursen också. Skönt, ska försöka lära känna folk för en gångs skull. Kan fortfarande kanske bara en fjärdedel av namnen på alla i min litteraturklass. Förmodligen ännu mindre. En femtedel kanske.

Det är så sjukt det här med blogg. Det finns tusen vettiga saker jag skulle kunna skriva, men jag vill inte. Jag tänker – en annan gång. Kanske är jag inte en bloggmänniska trots allt.

Däremot är jag grym på datorer och dylikt. Igår installerade jag trådlös skrivare och trådlöst internet. Fräscht!

Ska försöka ta tag i det här med blogg. Men vi får se hur det går. Kanske kan det bli något bra, eller så rinner det ut i sanden.

Kommentera

