Mer jul

Nu är det jul igen, snön ligger vit och alla klappar är köpta. Allt borde ju vara som det ska med andra ord. Men det är det inte. Något känns fel och dåligt och jag är trött och nedstämd. Det beror på en rad olika saker, vissa mer befogade än andra. Jag tänkte lista mina julångestmoment nu.

1. Min bästa julklapp har jag inte orkat göra klart

2. Jag ska flytta i mellandagarna. Och jobba. Och plugga. Jag har skitmycket att göra och jag vill inte.

3. Efter jul kommer nyår och med nyår kommer festångesten.

4. Min mor och bror är helt jul-opeppade och ingen av dom har köpt några klappar. Nu är jag en sån skitunge att jag tycker det är tråkigt utan klappar från alla i familjen. Men samtidigt kan man ju inte tvinga någon att köpa julklappar till en. Jag får försöka övertala mig att den största glädjen ligger i att ge.

5. Jag och Lars smågnabbas titt som tätt.

6. Idag har jag blivit motarbetad av maskiner på jobbet.

Nåja, nu får det vara färdiggnällt. Jag ska försöka avnjuta min första kväll ensam på väldigt länge, få saker gjorda och kanske plugga lite. Idag är förövrigt lägenheten redo att flyttas in i. Olika karlar, med olika spännande brytningar har slipat mitt golv, lagt in nytt och slängt in nyckeln genom brevinkastet. Jag borde börja packa ner mina grejer. Men det får vänta, som allt annat skjuter jag upp det.

Philippa kommer hem idag också, eller hon har säkert redan kommit hem. Det blir fint. När hon och jag ses och dricker en latte ska jag blogga om det sen. Det har jag lovat henne sedan 2007. Åh, det är nog det bästa med hela julen. Vänner som jag inte har sett på alldeles för länge, och som jag saknar i min närhet kommer hem för att umgås med sin familj, jag tänker göra anspråk på allihopa. Apropå det här med vänner. 2009 har varit ett år då jag blev kär och stängde in mig med min pojkvän. År 2010 ska det bli ändring på det. Jag ska sluta försumma vänner, vårda mina vänskaper, klara av att plugga och jobba och ha pojkvän, träna och må mycket bättre i allmänhet. Se det som mitt nyårslöfte och hjälp mig gärna att komma ihåg att det finns fler aktiviteter än att ligga i sängen och se på film med sin älskling.

Kommentera

