Paradise Hotel

Igår var jag så stressad över allt jag har att göra att jag nästan bröt ihop. Idag när jag har en lucka på 4 timmar väljer jag att gurka mig i min säng. Ylletröja på, byxor av! Det är så lätt att fastna i gurk-vakuumet. Jag ligger här med min laptop på magen (den värmer så skönt) och ser på tv6play. Jag älskar Paradise Hotel! Det är den bästa förströelsen den här hösten.  Sex, svek, intriger, alkohol. Allt gött man kan tänka sig. Men det bästa av allt är idiotin, den får mig att känna mig så jävla smart och värdefull. Mer smart och värdefull än vad lyxfällan får mig att känna mig (lyxfällan ger mig bara känslan av att jag gör rätt som snålar). Det som speciellt får mig att känna mig som en människa som kommer att lyckas här i världen är deltagarnas bloggar. Hur de tar sig på alldeles för stort allvar, och framför allt hur de tar kändisskapet på alldeles för stort allvar. Men främst, och detta menar jag verkligen, hur jävla dåliga de är på svenska. Det säger något om intelligensnivån i programmet också. Människor som skriver som om de gick i sexan kommer uppenbarligen att göra bort sig både verbalt och fysiskt i TV. Hurra för Paradise Hotel! *stolt nyintagen på journalist-linjen och VG på alla uppgifter på min skrivkurs*

För övrigt ska jag på mitt sista skrivseminarium för det här året ikväll. En debattartikel som jag har skrivit skall diskuteras. Den suger getballe, så det är skönt att jag har en till inlämning på den innan jag får betyg. Jag argumenterar emot välgörenhet mer eller mindre. Nåja, vi får se vad Inga-Lill säger.

Annars är det givna samtalsämnet för den här torsdagen vädret. Den underbart äckliga kylan som tränger sig in i min själ och min märg. Det är det fina med att vara svensk. Vilket väder det än är så kan man gnälla. Så när det var +3 grader och regn gnällde jag över det och önskade mig kyla, nu är det -7 och klar himmel, mina tår blir fuktiga och blöta, näsan svinkall och händerna rosaröda. Snö kanske man skulle kunna få i alla fall?

One thought on “Paradise Hotel”

Kommentera

