Slipa mitt golv!

Hurra hurra!

Förutom att jag har 10000 saker att göra hela tiden och sitter framför internet/ser på Desperate Housewives istället för att göra dessa ting så har något bra hänt. Källfelts har sagt till mig att de ska slipa mitt nya golv. O! Detta golv! Ni skulle bara se det, så förstår ni vilket vinst ett slip blir. Mmm, ett nyslipat parkettgolv från 30-talet, nylackat, blankt och halt. Kan ni tänka er något sexigare?

Vad gäller den eventuella ommålningen hade jag inte lika stor lycka, ganska stor, men inte lika. De anser inte lägenheten vara i behov av ommålning förrän till sommaren. Så tipset till med från den gode Bygg-Roger var att inte lägga en massa tid och pengar på att måla om de skabbiga väggarna nu, utan vänta till maj då jag ska höra av mig för lite fräscha tapeter och färg. Jag undrar bara varför. Han erkände att de inte var i toppskick liksom, men 5 månader ska man behöva vänta tills de är så taskiga att de måste målas om? Jaja, det gör mig egentligen ingenting. Vad är väl  5 månader med en gammal sunk-tapet?

Nu ska jag läsa 10000 sidor innan jag går och dricker starköl och äter grekiskt med Dödslars. Sen ska jag läsa 600 sidor till. Sen ska jag sova, sen ska jag på föreläsning, sen göra grupparbete, sen gå på seminarium i min svenskakurs och SEN har jag jullov (vilket innebär att jag ska läsa allt jag skippat i början av kursen och jobba och flytta).

Fortfarande är jag i desperat behov av blogghjälp.

One thought on “Slipa mitt golv!”

Kommentera

